ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနက ေကာက္ခံလ်က္ရွိ ေသာ ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုးရွိ လမ္း တံတား အသံုးျပဳခ ေကာက္ခံ သည့္ ဂိတ္ေပါင္း ၁၆၁ ဂိတ္ကို ဧၿပီ၁ ရက္မွစ၍ ဂိတ္ေၾကးေကာက္ ခံျခင္း ရပ္ဆိုင္းလိုက္သည္။
ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုးရွိ လမ္း တံတား အသံုးျပဳခေကာက္ခံဂိတ္ ၃၀၂ ဂိတ္အနက္ တိုင္းေဒသႀကီး ႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ားရွိ ဂိတ္ေပါင္း ၁၆၁ ဂိတ္ကို ဧၿပီ ၁ရက္မွစ၍ ေကာက္ခံျခင္းမျပဳေတာ့ေၾကာင္း ယမန္ေန႔ နံနက္အေစာပိုင္းတြင္ ထုတ္ျပန္ သည္။
ဂိတ္ေၾကးေကာက္ခံမႈရပ္ ဆုိင္းလိုက္သည့္ ဂိတ္မ်ားတြင္ ကန္ထ႐ိုက္ ရယူလုပ္ကုိင္ေန ေသာ ကုမၸဏီမ်ားကို ေငြျပန္အမ္း မည္ျဖစ္ၿပီး လုပ္ငန္းရွင္မ်ားႏွင့္ ဧၿပီ ၇ ရက္တြင္ ေတြ႕ဆံုရွင္းျပ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ ေရးဝန္ႀကီးဌာန အၿမဲတမ္းအတြင္း ဝန္ ဦးေက်ာ္လင္းက ေျပာသည္။
အစိုးရသစ္ တက္လာၿပီး ရက္ပုိင္းအတြင္း ဝန္ႀကီး ဌာနမ်ားမွ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ျပဳလုပ္လ်က္ရွိရာ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ ဝန္ႀကီးအသစ္ ဦးဝင္းခိုင္က ယင္းဂိတ္မ်ားအား ဂိတ္ေၾကးေကာက္ခံျခင္း ရပ္ဆိုင္းရန္ ၫႊန္ၾကားျခင္းျဖစ္သည္။
ဂိတ္ေၾကးေကာက္ခံမႈ ရပ္ ဆုိင္းလိုက္သည့္ ျပည္နယ္ႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီးမ်ားတြင္ စစ္ကိုင္း တိုင္းေဒသႀကီးမွ လမ္းႏွင့္တံတား ဂိတ္မွာ အမ်ားဆံုးျဖစ္ၿပီး ဒုတိယ အမ်ားဆံုးအျဖစ္ မေကြးတိုင္းမွ လမ္းႏွင့္ တံတားဂိတ္မ်ား ပါဝင္ လာခဲ့သည္။
ရပ္ဆိုင္းလိုက္သည့္ဂိတ္ မ်ားထဲတြင္ ဂိတ္ေလာက၌ နာမည္ႀကီးခဲ့သည့္ ေရႊစက္ေတာ္ျဖတ္လမ္း၊ စလင္း (ေစတုတၱရာ)လမ္းပိုင္းမွ ဂိတ္အခ်ဳိ႕ပါဝင္လာေၾကာင္း လုပ္ငန္း ရွင္အခ်ဳိ႕က ေျပာသည္။ ထို႔အျပင္ ဂိတ္ေၾကးပံုမွန္ ေကာက္ခံၿပီး အစိုးရထံမွ ကန္ထ႐ိုက္ရယူထားကာ လမ္းပိုင္းမ်ား မျပဳျပင္သည့္ ဂိတ္အခ်ဳိ႕လည္း ပါဝင္လာ၍ ယခုအစီအစဥ္မွာ အလြန္ေကာင္းမြန္ေၾကာင္း လုပ္ငန္းရွင္အခ်ဳိ႕က ေျပာသည္။
ရပ္ဆိုင္းလိုက္သည့္ လမ္း တံတားဂိတ္မ်ားမွ လမ္းပိုင္းႏွင့္ တံတားမ်ား ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းျခင္း ကို အစိုးရကသာ တိုက္႐ိုက္ကိုင္ တြယ္မည္ျဖစ္ၿပီး အေသးစိတ္ကို ညႇိႏိႈင္းေနဆဲဟု သိရသည္။
ယခုကဲ့သို႔ လမ္းႏွင့္တံတား ဂိတ္ေၾကး ေကာက္ခံျခင္းမ်ား ရပ္ နားလိုက္ျခင္းေၾကာင့္ ကုန္စည္ပို႔ ေဆာင္ရာတြင္ ပိုမုိကုန္က်ေန သည့္ ကုန္က်စရိတ္ သက္သာ ႏုိင္ၿပီး တန္ဆာခမ်ား ေလ်ာ့က် လာႏိုင္ေၾကာင္း ကုန္တင္ယာဥ္ ပိုင္ရွင္အခ်ဳိ႕က ေျပာသည္။
ယခု ပိတ္လိုက္သည့္ဂိတ္ အမ်ားစုမွာ လမ္းတံတား ေလလံ ေၾကး သိန္း ၃၀၀ ေအာက္ဂိတ္ အမ်ားစုသာ ပါဝင္ၿပီး ဂိတ္အႀကီး မ်ား မပါဝင္ေၾကာင္း၊ ထုိ႔အျပင္ တန္ပိုတင္၍ ေမာင္းႏွင္သည့္ ကုန္တင္ယာဥ္ မ်ားျပားလာႏိုင္ၿပီး လမ္းပ်က္စီးျခင္း ယာဥ္အႏၲရာယ္ ျဖစ္ေပၚမႈတို႔အတြက္ ထည့္သြင္း စဥ္းစားသင့္ေၾကာင္း ကုန္တင္ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ ဦးျမင့္ေစာက သူ၏ အျမင္ကိုေျပာသည္။
‘‘နယ္ေဝးသြားတဲ့ ဆယ္ဘီး ယာဥ္ႀကီးေတြရဲ႕ ကုန္က်စရိတ္က တစ္ေခါက္ထြက္ရင္ ဂိတ္ေၾကး ႀကီးပဲ သံုးေသာင္းကေန ငါး ေသာင္းေလာက္ကုန္တယ္။ အခု ေတာ့ ဒီဒုကၡေတြ ကင္းသြားၿပီ။ က်န္တဲ့ဂိတ္ေတြကိုလည္း ေျပစာ မေပးတဲ့ကိစၥ၊ စည္းကမ္းပ်က္ အေတာင္းၾကမ္းတဲ့ ဂိတ္ေတြကို ထပ္ၿပီး စိစစ္ေပးေစခ်င္တယ္’’ဟု အေဝးေျပးကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းရွင္ ဦးလင္းဟန္က ေျပာ သည္။
No comments:
Post a Comment