.label-size:hover { border:1px solid #6BB5FF; text-decoration: none;-moz-transition: all 0.5s ease-out; -o-transition: all 0.5s ease-out; -webkit-transition: all 0.5s ease-out; -ms-transition: all 0.5s ease-out; transition: all 0.5s ease-out; -moz-transform: rotate(7deg); -o-transform: rotate(7deg); -webkit-transform: rotate(7deg); -ms-transform: rotate(7deg); transform: rotate(7deg); filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.Matrix( M11=0.9961946980917455, M12=-0.08715574274765817, M21=0.08715574274765817, M22=0.9961946980917455, sizingMethod='auto expand'); zoom: 1; } .label-size a { text-transform: uppercase; float:left; text-decoration: none; }.label-size a:hover { text-decoration: none; }

Tuesday, April 5, 2016

အရပ္ဘက္-စစ္ဘက္ေဆြးေႏြးဖက္မ်ားႏွင့္ ကာလံုေကာင္စီ

အရပ္ဘက္-စစ္ဘက္ေဆြးေႏြးဖက္မ်ားႏွင့္ ကာလံုေကာင္စီ
သမၼတဦးထင္ေက်ာ္ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရသစ္၏ အေရးပါေသာ ဗ်ဴဟာေျမာက္ႏိုင္ငံေရးေရွ႕လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားတြင္ အရပ္ဘက္-စစ္ဘက္ဆက္ဆံမႈ ေကာင္းမြန္ေရးသည္ ထိပ္ဆံုးေနရာ၌ ရွိေနမည္ ျဖစ္သည္။ အစိုးရသစ္မ်ား၊ လႊတ္ေတာ္သစ္မ်ားႏွင့္ အတူ၊ အရပ္ဘက္-စစ္ဘက္ဆက္ဆံေရးမ်က္ႏွာစာတြင္ အမ်ဳိးသား ကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုၿခံဳေရးေကာင္စီသည္ ေသာ့ခ်က္က် အေရးပါလာမည္ ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရး အက်ပ္အတည္းမ်ားအား ေက်ာ္လႊားႏုိင္ၿပီး အမ်ဳိးသားရင္ၾကားေစ့ေရးႏွင့္ ယံုၾကည္မႈတည္ေဆာက္ေရးကို လက္ေတြ႕က်က်၊ ထိထိေရာက္ေရာက္ ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ေရးခ်ဥ္းကပ္စဥ္းစားမည္ဆိုလွ်င္လာမည့္ ငါးႏွစ္တာကာလ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုၿခံဳေရးေကာင္စီအစည္းအေ၀းမ်ားသည္ မ်က္ႏွာစံုညီအေျဖရွာႏိုင္မည့္ ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲစားပြဲ၀ိုင္းမ်ားျဖစ္လာမည္မွာ ဧကန္မုခ်ျဖစ္သည္။
 ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ႐ုံးသည္ ၂၀၁၆ မတ္လ ၃၀ ရက္တြင္ ျပည္ ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္၊ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၂၀၁၊ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕ ဥပေဒပုဒ္မ ၁၀၊ ပုဒ္မခြဲ (က)တို႔ပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားအရ အမ်ဳိးသား ကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုၿခံဳေရးေကာင္စီကို ဖြဲ႕စည္းေၾကာင္း ထုတ္ျပန္ ေၾကညာခဲ့သည္။ အမ်ဳိးသားကာ ကြယ္ေရးႏွင့္ လံုၿခံဳေရးေကာင္စီ တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးထင္ ေက်ာ္၊ ဒုတိယသမၼတ ဦးျမင့္ေဆြ၊ဒုတိယသမၼတ ဟင္နရီဗန္ထီးယူ၊ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ ဦး၀င္း ျမင့္၊ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ မန္း၀င္းခိုင္သန္း၊ တပ္မေတာ္ကာ ကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴး ႀကီး မင္းေအာင္လိႈင္၊ ဒုတိယတပ္ မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ဒုတိယဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး စိုး၀င္း၊ ႏိုင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ ေထာင္စု၀န္ႀကီး ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္၊ ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဒုတိယဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ေက်ာ္ေဆြ၊ ကာကြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဒုတိယဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး စိန္၀င္းႏွင့္ နယ္စပ္ေရးရာ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဒုတိယဗိုလ္ခ်ဳပ္ ႀကီး ရဲေအာင္တို႔ ပါ၀င္သည္။
ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒတြင္ ျပ႒ာန္းထားျခင္းမရွိလင့္ကစား၊ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕ဥပေဒ ပုဒ္မ ၁၀၊ ပုဒ္မခြဲ (ခ)ပါ ျပ႒ာန္း ခ်က္အရ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအ ဖြဲ႕အတြင္းေရးမွဴးသည္ ရာထူးအ ေလ်ာက္ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရး ႏွင့္ လံုၿခံဳေရးေကာင္စီ၏ အတြင္း ေရးမွဴးျဖစ္သည္ဟု ေၾကညာခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕႐ုံး၊ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္သည္ အစိုးရ အဖြဲ႕အတြင္းေရးမွဴးႏွင့္ အမ်ဳိး သားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုၿခံဳေရး ေကာင္စီအတြင္းေရးမွဴး ျဖစ္လာ သည္။
   ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အေနျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ အဖြဲ႕ဥပေဒပါ ျပည္ေထာင္စု အ စိုးရ အဖြဲ႕႐ုံး၊ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ခ်ဳပ္ကို ကာလံုေကာင္စီအတြင္း ေရးမွဴးခန္႔ထားျခင္းအေပၚ ျပန္ လည္သံုးသပ္ျပင္ဆင္သင့္၊ မသင့္ ေဆြးေႏြးဆံုးျဖတ္ႏိုင္ေရးေဆာင္ ရြက္ရမည္ ျဖစ္သည္။
၂၀၁၆ မတ္လ ၃၀ ရက္ ဖြဲ႕ စည္းခဲ့ေသာ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ ေရးႏွင့္ လံုၿခံဳေရးေကာင္စီတြင္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ႏွင့္ တပ္မေတာ္ဟူေသာ ဘက္ႏွစ္ ဖက္ကို ထင္ထင္ရွားရွားသတိျပဳ မိသည္။ သမၼတ ဦးထင္ေက်ာ္၊ ဒုသမၼတ ဦးဟင္နရီဗန္ထီးယူ၊ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ ဦး၀င္း ျမင့္၊ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ မန္း၀င္းခိုင္သန္းႏွင့္ ႏိုင္ငံျခားေရး ၀န္ႀကီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ တို႔သည္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအ ဖြဲ႕ခ်ဳပ္ဘက္ကို ကိုယ္စားျပဳလ်က္ရွိၿပီး ဒုတိယသမၼတ ဦးျမင့္ေဆြႏွင့္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ဆဲ တပ္မ ေတာ္ အရာရွိႀကီး ငါးဦးတို႔သည္ တပ္မေတာ္ဘက္ကို ကိုယ္စားျပဳ လ်က္ရွိသည္။ ေကာင္စီ၀င္ ၁၁ ဦးအနက္ တပ္မေတာ္သည္ ေကာင္စီ၀င္ ေျခာက္ဦးေနရာရရွိထားသျဖင့္ မဲခြဲအဆံုးအျဖတ္ရယူမည္ဆိုလွ်င္ အစဥ္အၿမဲ အသာစီးရေနမည္မွာ ပကတိ အေနအထားပင္ ျဖစ္သည္။
ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္ စုအစိုးရႏွင့္ လႊတ္ေတာ္သက္ တမ္းတြင္ ကာလံု၏ အခန္းက႑ သည္ ပိုမိုအေရးပါေရွ႕တန္း ေရာက္လာမည္ ျဖစ္သည္။ ဖြဲ႕ စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၂၀၁ အရ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးထင္ ေက်ာ္သည္ ကာလံုကို ဦးေဆာင္ ရမည္ ျဖစ္သည္။ ပထမအႀကိမ္ အစိုးရသက္တမ္းတြင္ ကာလံု ေကာင္စီ အစည္းအေ၀းမ်ားႏွင့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားသည္ ပြင့္လင္း ျမင္သာမႈမရွိသေလာက္နည္းပါး ခဲ့သည္။ ဒုတိယအႀကိမ္ျပည္ ေထာင္စုအစိုးရသက္တမ္းတြင္ သမၼတ ဦးထင္ေက်ာ္၏ ဦးေဆာင္ မႈႏွင့္အတူ ကာလံုသည္ ပိုမိုပြင့္ လင္းျမင္သာ ျပည္သူကို မ်က္ႏွာ မူလာႏိုင္ေရးမျဖစ္မေနဦးစားေပး ရမည္ ျဖစ္သည္။
ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီအေျပာင္း အလဲ၏ အဓိကစိန္ေခၚခ်က္မ်ား ျဖစ္သည့္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ အက်ပ္အတည္း၊ ျပည္တြင္း ၿငိမ္း ခ်မ္းေရး အက်ပ္အတည္းႏွင့္ အရပ္ဘက္-စစ္ဘက္ အက်ပ္အ တည္းမ်ားကို အစိုးရသစ္လက္ ထက္ ခ်ဥ္းကပ္အေျဖရွာရာတြင္ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုၿခံဳ ေရးေကာင္စီသည္ ဗ်ဴဟာေျမာက္  အေရးပါေသာ ေဆြးေႏြးပြဲစားပြဲ ၀ိုင္းျဖစ္လာေရးအတြက္ စိုင္းျပင္း ရမည္ ျဖစ္သည္။ လာမည့္ ငါးႏွစ္ တာကာလတြင္ အရပ္သားေခါင္း ေဆာင္မ်ားႏွင့္ စစ္သားေခါင္း ေဆာင္မ်ားအၾကား လြတ္လပ္ပြင့္ လင္းေႏွာင္ႀကိဳးကင္းစြာ အျမင္ ဖလွယ္ေဆြးေႏြးႏိုင္သည့္ ကာလံု ေကာင္စီျဖစ္လာေရးကို ၀ိုင္းၾက၊ ၀န္းၾကရမည္ ျဖစ္သည္။
ပထမအႀကိမ္လႊတ္ေတာ္ သက္တမ္းမ်ားကုန္ဆံုးခါနီးကာ လတြင္ ျဖန္႔ေ၀ခဲ့ေသာ အမ်ဳိးသား ကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုၿခံဳေရးေကာင္ စီ (ကာလံုေကာင္စီ)ဥပေဒၾကမ္း ကို ဒုတိယအႀကိမ္လႊတ္ေတာ္မ်ား အေနျဖင့္ ျပန္လည္သံုးသပ္၊ ေဆြး ေႏြး၊ အတည္ျပဳ၊ ျပ႒ာန္းႏိုင္ရန္ ပဓာနက်မည္ ျဖစ္သည္။ ကာလံု ေကာင္စီဥပေဒၾကမ္းတြင္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ ေကာင္စီ တြင္ပါ၀င္ျခင္းမရွိသည့္ ေကာင္စီ အတြင္းေရးမွဴးအေနျဖင့္ အစည္း အေ၀းတက္ေရာက္ခြင့္၊ တင္ျပခြင့္ ရွိေသာ္လည္း မဲေပးပိုင္ခြင့္မရွိေစ ရဟု အတိအလင္းေဖာ္ျပႏုိင္ရန္ လိုအပ္မည္ ျဖစ္သည္။ ေကာင္စီ အစည္းအေ၀းမ်ားကို  သာမန္အားျဖင့္ တစ္လလွ်င္ အနည္းဆံုးႏွစ္ႀကိမ္က်င္းပရမည္ျဖစ္ၿပီး လိုအပ္ပါက အထူးအစည္းအေ၀းကို ေခၚယူက်င္းပႏိုင္သည္ဟူေသာ ဥပေဒၾကမ္းပါ ျပ႒ာန္းခ်က္သည္ ေၾကာင္းက်ဳိးဆီေလ်ာ္သည္ဟု သံုးသပ္ႏုိင္သည္။ ကာလံုေကာင္စီကို ဦးေဆာင္သူ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတအေနျဖင့္ အထူးအစည္းအေ၀းကို ေခၚယူက်င္းပႏိုင္ေၾကာင္း ထပ္မံျဖည့္စြက္ႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္ ပိုမိုျပည့္စံုမည္ ျဖစ္သည္။
ကာလံုေကာင္စီဥပေဒၾကမ္း တြင္ ေကာင္စီသည္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ မ်ားခ်မွတ္ရာ၌ ေကာင္စီ၀င္မ်ား အားလံုးသေဘာတူညီစြာျဖင့္ ဆႏၵျပဳမႈကို အေလးထားေဆာင္ရြက္  ရမည္ျဖစ္ၿပီး၊ သေဘာထားကြဲလြဲ မႈရွိပါက မ်ားရာဆႏၵျဖင့္ ခ်မွတ္ရ မည္ဟု ျပ႒ာန္းထားသည္။ အဆို ပါျပ႒ာန္းခ်က္တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတသည္ ဆႏၵမဲမေပးရ၊ ဆႏၵ မဲတူညီေနမွသာ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတသည္ အဆံုးအျဖတ္မဲေပးရမည္ ဆိုသည့္အခ်က္ကို မျဖစ္မေနပယ္ ဖ်က္ရမည္ ျဖစ္သည္။ တပ္မ ေတာ္ေကာင္စီ၀င္ ေျခာက္ဦးႏွင့္ အရပ္သားေကာင္စီ၀င္ ငါးဦးပါ ၀င္လ်က္ တပ္မေတာ္က အသာ စီးရေနသည့္ ဖြဲ႕စည္းပံုတြင္ အရပ္ သားသမၼတ၏ ဆႏၵမဲေပးခြင့္သည္ ေသာ့ခ်က္က်မည္ ျဖစ္သည္။ သို႔ ျဖစ္၍ သမၼတ၏ ဆႏၵမဲေပးပိုင္ခြင့္ ကို ဥပေဒတြင္ မျဖစ္မေနခြင့္ျပဳရ မည္ ျဖစ္သည္။
ေကာင္စီအစည္းအေ၀းမွတ္ တမ္းမ်ားႏွင့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ား အနက္ အမ်ားျပည္သူလူထုကို အသိေပးသင့္သည့္ က႑မ်ား အား ဥပေဒတြင္ အတိအလင္း သတ္မွတ္ထားႏိုင္ရန္ လိုအပ္မည္ ျဖစ္သည္။ ဥပေဒပါ သတ္မွတ္ ခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ သတင္းမီဒီယာ မ်ားမွတစ္ဆင့္ ျပည္သူကို အခ်ိန္ ႏွင့္ တစ္ေျပးညီအသိိေပးႏိုင္ရန္ ျပင္ဆင္သင့္သည္။ ကာလံုသည္ ျပည္သူလူထုႏွင့္ ကင္းကြာလ်က္ တသီးတျခားရပ္တည္ေနသည့္ သြင္ျပင္ကို မျဖစ္မေနျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏိုင္မွသာ အရပ္ဘက္- စစ္ဘက္ဆက္ဆံမႈ ပိုမိုေကာင္းမြန္ ေရး၊ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအက်ပ္အတည္းမ်ား ေက်ာ္လႊားႏိုင္ေရးတို႔တြင္ ျပည္သူ လူထု၏ အခန္းက႑အား ျမႇင့္ တင္ႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုရေသာ္ ျပည္သူသာအမိ၊ ျပည္သူသာအဖ၊ျပည္သူသာ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ ၏ မူလပိုင္ရွင္ဟု အေလးအနက္ ခံယူလ်က္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတဦး ေဆာင္သည့္ ကာလံုအေနျဖင့္ လာမည့္ ငါးႏွစ္သက္တမ္းကို ျဖတ္ သန္းႏိုင္ရန္ ႏိုင္ငံေရးအရ အား ေမြးၾကရမည္ ျဖစ္သည္။ ေကာင္စီဥပေဒကို အေသးစိတ္စိစစ္သံုး သပ္လ်က္ မျဖစ္မေနျပ႒ာန္းအ တည္ျပဳႏိုင္ေရး ေရွး႐ႈရမည္ ျဖစ္ သည္။ သမၼတ၏ ပထမဆံုးမိန္႔ခြန္းပါ အမ်ဳိးသားရင္ၾကားေစ့ေရး၊ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ဒီမိုက ေရစီဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုျဖစ္ ေပၚေရး ေရွး႐ႈသည့္ ဖြဲ႕စည္းပံုအ ေျခခံဥပေဒတစ္ရပ္ ေပၚေပါက္ ေရးစသည့္ ႏိုင္ငံေရးရည္မွန္းခ်က္ မ်ား အထေျမာက္ေအာင္ျမင္ႏိုင္ ရန္ ရည္ရြယ္လ်က္ အမ်ဳိးသား ကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုၿခံဳေရးေကာင္ စီကို အရပ္ဘက္-စစ္ဘက္ေဆြးေႏြးဖက္မ်ားအၾကား ၾကားခံတစ္ခု (သို႔မဟုတ္) စားပြဲ၀ိုင္းတစ္ခု (သို႔မ ဟုတ္) အခင္းအက်င္းတစ္ခု အျဖစ္ ထိထိေရာက္ေရာက္ေျပာင္းလဲအသံုးျပဳႏုိင္ေရး မ်က္ေမွာက္ျပဳသင့္ပါေၾကာင္း တိုက္တြန္းေဆာ္ၾသလိုက္ရပါသည္။    ။

No comments: