ကားေမာင္းေနစဥ္မွာ မေမွ်ာ္လင့္ ဘဲ ကားစက္ထိုးရပ္သြားတာမ်ိဳး ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ အင္ဂ်င္လည္ တာ အရမ္းနည္းလြန္းရင္ အင္ဂ်င္ တုန္ခါၿပီး မၾကာခဏစက္ရပ္ သြားတာမ်ိဳးလည္း ျဖစ္တတ္ပါ တယ္။ မီးပြိဳင့္မွာမီးနီေနလို႔ ေစာင့္ ေနခ်ိန္မွာ ႐ုတ္တရက္စက္ရပ္ သြားတာမ်ိဳးလည္း ျဖစ္တတ္ပါ တယ္။ စက္ထိုးရပ္သြားရင္ စက္ ႏိႈးလို႔ရတာလည္း ရွိတယ္။
လံုးဝ စက္ျပန္မႏိႈးတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါ တယ္။ အဲဒီလိုမ်ိဳး ကားအင္ဂ်င္စက္ ရပ္သြားတာဟာ အင္ဂ်င္ပိုင္းဆိုင္ ရာ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္တစ္ခုခုျဖစ္ေန လို႔ပါ။ ျဖစ္ေပၚရတဲ့အေၾကာင္းရင္း၊ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္အျပင္ အား နည္းခ်က္ကိုရွာၾကည့္ဖို႔ လိုပါ တယ္။ ကားစက္ေသသြားတဲ့အခါ လမ္းေပၚမွာျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ အႏၲရာယ္လြတ္ကင္းတဲ့ လမ္း ေဘးတစ္ေနရာကို ကားကိုအရင္ ဆုံးေရႊ႕သင့္ပါတယ္။
အင္ဂ်င္ ေဘာနက္အဖံုးဖြင့္ၿပီး စစ္ေဆးပါ။ လမ္းေဘးကားရပ္ထားတဲ့ေန ရာက အႏၲရာယ္ကင္းဖို႔လိုပါ တယ္။ ေနာက္ကလာတဲ့ကားက ရပ္ထားမွန္းသိေအာင္ သတိေပး (sign) တစ္ခုလုပ္တာ၊ အခ်က္ျပ မီးဖြင့္တာ လုပ္ဖို႔လိုပါတယ္။ အင္ဂ်င္အပူခ်ိန္လြန္ကဲၿပီး ေရတိုင္ကီေရဆူေနတာ၊ ဆီကုန္ တာ၊ ဆီိဒုိင္ခြက္မွာ ေလာင္စာဆီ လက္က်န္ျပေသးလားဆိုတာ ေတြကို စစ္ေဆးရပါမယ္။ ဘက္ ထရီငုတ္ေတြ ေခ်ာင္ၿပီးလြတ္ ေနတာ၊ ဘက္ထရီေခါင္းေခ်ာင္ ေနတာေၾကာင့္ လမ္းၾကမ္းေဆာင့္ မိဒဏ္ေတြျဖစ္တဲ့အခါမွာ ဘက္ ထရီႀကိဳးလြတ္သြားတတ္ပါ တယ္။

ဓာတ္ဆီကားဆိုရင္
ဓာတ္ဆီကားတစ္စီးမွာ အင္ ဂ်င္ ပံုမွန္လည္ပတ္ဖို႔အတြက္ ေလနဲ႔ ဆီေရာေႏွာပါ၀င္ႏႈန္းအခ်ိဳး အစားမွန္ရပါမယ္။ မီးေပးစနစ္ (Ignition System)ေကာင္းဖို႔ အတြက္ ပလတ္(Plug)ေတြက Timing အလိုက္ မီးပြား (spark)ပြင့္ေပးဖို႔လိုပါတယ္။
ပလတ္က လည္း ပံုမွန္အပူခ်ိန္မွာပဲရွိရပါ တယ္။ ေရဆူၿပီး အပူလြန္ကဲတာ မ်ိဳးျဖစ္ရင္ အင္ဂ်င္အတြင္းမွာရွိတဲ့ သတၱဳပစၥတင္ေတြပြလာၿပီး အင္ ဂ်င္ဆလင္ဒါက်ပ္သြားပါတယ္။ အင္ဂ်င္က်ပ္ရင္ စက္ရပ္သြားႏိုင္ ပါတယ္။
ေရတိုင္ကီကိုစစ္ေဆးပါ
အင္ဂ်င္အပူလြန္ကဲၿပီး ေရ တိုင္ကီထဲကေရေႏြးေငြ႕ေတြ ပန္း ထြက္လာတဲ့အထိ အေျခအေန ဆိုးတယ္ဆိုရင္ေတာ့ အင္ဂ်င္ အပူလြန္ကဲလို႔ စက္ရပ္သြားတာ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ေရတိုင္ကီထဲကို ေရေလာင္းထည့္ၿပီး အင္ဂ်င္ေအး သြားေအာင္ အရိပ္ရတဲ့ေနရာမွာ ကားကိုရပ္နားထားပါ။
ေရတိုင္ကီ မွတစ္ဆင့္ ေရယိုစိမ့္ႏိုင္တဲ့ေနရာ ေတြကို စစ္ေဆးၾကည့္သင့္ပါ တယ္။ ကားေရဆူရတဲ့အေၾကာင္း ရင္းေတြကေတာ့ ပန္ကာႀကိဳး ေလ်ာ့ေနရင္ ပန္ကာေလသြင္း အားမေကာင္းတာေၾကာင့္ ေရ တိုင္ကီက အပူထုတ္တာ အား နည္းလာပါတယ္။
လွ်ပ္စစ္ပန္ကာနဲ႔ အေအးခံ တဲ့ အမ်ိဳးအစားဆိုရင္လည္းပန္ ကာပ်က္ေနတာလား၊ ေရတိုင္ကီ မွာဖုန္၊ သဲေတြပိတ္ေနတာလား၊ အပူခ်ိန္အာ႐ုံခံစနစ္မေကာင္း တာလား စတဲ့အားနည္းခ်က္တစ္ ခုခုကိုရွာ ၾကည့္သင့္ပါတယ္။
အင္ဂ်င္အပူလြန္ကဲတာ ျမင့္လာရင္ ဂက္စ္ကတ္ျပတ္ႏိုင္ပါတယ္။ အင္ဂ်င္အေအးခံၿပီး ေရ တိုင္ကီမွာေရျပန္ျဖည့္ပါ။ ဘက္ ထရီေကာင္း၊ မေကာင္းလည္း စစ္ေဆးၾကည့္ၿပီးရင္ေတာ့ စက္ႏိႈး ၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဆီနဲ႔ မီးေတာ့ ပုံမွန္ ဖို႔ လိုပါတယ္။
အင္ဂ်င္ေအးသြား ေပမယ့္ စက္ႏိႈးၾကည့္တာ လံုးဝ မႏိႈးဘူးဆိုရင္ေတာ့ Timing Belt ႀကိဳးျပတ္ၿပီး စက္ရပ္သြားတာ ဟုတ္၊ မဟုတ္ ေသခ်ာေအာင္ Timing Belt Cover အဖံုးကို ဖြင့္ၾကည့္သင့္ပါတယ္။ Belt ႀကိဳး ျပတ္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကားဝပ္ ေရွာ့ကိုအေၾကာင္းၾကားၿပီး ကား ဆြဲျပင္ဆင္သင့္ပါတယ္။
အျခားအေၾကာင္းရင္းေတြ
Timing Belt ႀကိဳးျပတ္ထြက္ သြားရင္လည္း စက္ထိုးရပ္သြား ႏိုင္ပါတယ္။ ကားေသာ့အံု (Igni- tion Switch) မွာ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ တစ္ခုခုျဖစ္လို႔ လံုးဝမီးေပ်ာက္ သြားတာမ်ိဳးလည္း ျဖစ္တတ္ ပါတယ္။
ဖ်ဴးစ္ (Fuse) ပ်က္သြား တာလား၊ မီးေပ်ာက္တာ၊ ဆီ ေပ်ာက္တာေၾကာင့္ စက္ထိုးရပ္ ႏိုင္ပါတယ္။ ဘယ္အစိတ္အပိုင္း က ဘာျဖစ္တာလဲဆိုတာ တိတိ က်က်သိေအာင္ ရွာဖို႔လိုအပ္ပါ တယ္။ ကားစက္ဖံုးဖြင့္ၾကည့္ခ်ိန္မွာ အင္ဂ်င္ခန္းအတြင္း ဘာေတြထူး ျခားေနသလဲဆိုတာ ေသခ်ာၾကည့္ သင့္ပါတယ္။
ေညႇာ္နံ႔ရတာ၊ ပန္ ကာႀကိဳးေခ်ာင္ေနတာ၊ ေရတိုင္ကီ ေရဆူေနတာ၊ ေရပိုက္ေပါက္ေန တာ၊ အားလံုးကို စစ္ေဆးၾကည့္ရ မွာျဖစ္ပါတယ္။
စမ္းသပ္နည္းတစ္မ်ိဳး
ကားဟြန္းသံကိုတီးၾကည့္ၿပီး ခန္႔မွန္းလို႔ရေအာင္ စမ္းသပ္ ၾကည့္ပါ။ အသံတိုးသလား၊ က်ယ္ တဲ့အသံထြက္သလား၊ ဟြန္းသံ လံုးဝမျမည္တာ၊ အသံတိုးလြန္း တာ၊ ကားမီးႀကီးအလင္းေရာင္ အားနည္းလြန္းတာဆိုရင္ေတာ့ ကားဘက္ထရီအားကုန္သြားတာ မ်ိဳး ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ဟြန္းသံက်ယ္တာ၊ ဝိုင္ဘာေရ သုတ္တံလည္တာ၊ ေရွ႕မီးႀကီး လင္းတာေတြက ပုံမွန္ဆိုရင္ေတာ့ ကားဘက္ထရီေကာင္းပါတယ္။
ဆီလွည့္စနစ္မေကာင္းရင္
ေလာင္စာဆီပို႔စနစ္ကို လည္း စစ္ေဆးေပးသင့္ပါတယ္။ ဆီတြန္းစနစ္က အသုံးျပဳထားတဲ့ စနစ္အေပၚမူတည္ၿပီး ကိုယ္တုိင္ စစ္ေဆးလို႔ရ၊ မရကြာျခားပါ တယ္။ EFI စနစ္လို အဆင့္ျမင့္ စနစ္ေတြဆိုရင္ေတာ့ နားလည္ရ ခက္ခဲၿပီး စစ္ေဆးတဲ့ေနရာမွာ လည္း နည္းပညာပစၥည္းအ ေထာက္အပံ့ေတြ လိုအပ္ပါ တယ္။ ဆီစစ္ဘူးပိတ္ေနတာ၊ ဆီထဲ မွာ ေရေတြ၊ အမိႈက္စတာေတြ ေရာပါေနတာေတြေၾကာင့္ ဆီ လွည့္စနစ္ကို အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ေစပါတယ္။
ဆီထဲမွာ ေရေရာ ပါေနရင္လည္း စက္ရပ္သြားႏိုင္ပါ တယ္။ ကာပ႐ိုက္တာစနစ္သုံး ကား ေတြဆိုရင္ေတာ့ ဆီပိတ္တာကို အလြယ္တကူ စစ္ေဆးႏိုင္ပါ တယ္။ နည္းပညာျမင့္ကားေတြမွာ ေတာ့ EFI စနစ္၊ GDI စနစ္သံုးလာ တာေၾကာင့္ စစ္ေဆးဖို႔ခက္ခဲပါ တယ္။ ကားစက္ရပ္တာကPlug ပ်က္ရင္လည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
Spark Plug ထိပ္ဖ်ားမွာ တိုင္မင္ ကိုက္ မီးပြားပြင့္မထြက္တာ၊ Plug ထိပ္မွာမီးမကူးတာေတြျဖစ္ရင္ အင္ဂ်င္စက္ရပ္သြားႏိုင္ပါတယ္။ Plug မီးမကူးႏိုင္တဲ့အေၾကာင္း ရင္းေတြ အမ်ားအျပားရွိပါတယ္။ ေမာ္ဒယ္နိမ့္ကားေတြမွာေတာ့ ပြိဳင့္ကမီးျဖတ္ၿပီး Ignition Coil ကထြက္လာတဲ့ High Voltage ကို Distributor က မီးဖ်န္းေပးပါ တယ္။
ေမာ္ဒယ္ျမင့္ကားေတြကို ေတာ့ Distributor ကတစ္ဆင့္ မီးျဖတ္တဲ့ စနစ္မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ပလတ္တစ္လံုးခ်င္းကို မီးကြိဳင္ တစ္လံုးစီက မီးေပးပါတယ္။ မီး Timing ကို ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ခ်ိတ္ ဆက္ထားတဲ့ ECU (Electronic Control Unit) က ထိန္းခ်ဳပ္ပါ တယ္။ Crank Shaft Position Sensor က ပို႔လိုက္တဲ့သတင္း အခ်က္အလက္အရ ECU က မီး Timing ကို ဆံုးျဖတ္အမိန္႔ေပးပါ တယ္။
အဲဒီေနရာမွာ Crank Shaft Position Sensor မေကာင္းရင္ ECU က အမိန္႔ေပး ေဆာင္ရြက္ခ်က္လြဲသြားေစပါ တယ္။ ကြန္ပ်ဴတာစနစ္သံုးတဲ့ ေမာ္ ဒယ္ျမင့္ကားေတြမွာ ECU ကို ပါဝါ ပို႔ေပးတဲ့ Relay ဘူးေတြေကာင္းဖို႔ လိုပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ဗို႔အားမတည္မၿငိမ္ျဖစ္ရင္လည္း ျပႆနာျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ECU က 12 Volt မွာပဲအလုပ္လုပ္ပါ တယ္။
ဗို႔အားေလ်ာ့တာ (သို႔ မဟုတ္) overcharging ျဖစ္လို႔ သတ္မွတ္ဗို႔အားထက္ ပိုျမင့္သြား တာမ်ိဳးဆိုရင္ေတာ့ ECU စနစ္ အလုပ္မလုပ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ဒီလို မ်ိဳးမီးျပႆနာျဖစ္ရင္ေတာ့ ကား ဝပ္ေရွာ့ပ္မွာပဲ OBD I-Scan Tool နဲ႔ စစ္ေဆးရပါတယ္။ ေမာ္ဒယ္နိမ့္ကားေတြဆိုရင္ ေတာ့ ပလတ္ကိုမီးမေရာက္တာ ကို စစ္ေဆးရတာလြယ္ပါတယ္။
Coil ေတြ၊ Distributor ေတြ၊ Plug Wire ေတြ ေရစိုသြားရင္ေတာ့ ပလတ္ကို မီးမေရာက္ေတာ့ဘဲ စက္ရပ္သြားေစပါတယ္။ ဒီလို ျပႆနာမ်ိဳးေတြကေတာ့ မိုးတြင္း ေရႀကီးတဲ့လမ္းကို ျဖတ္ေမာင္း မိရင္ေတာ့ ပလတ္ကို မီးမေရာက္ လို႔ အင္ဂ်င္စက္ရပ္သြားတာ ျဖစ္ ႏိုင္ပါတယ္။
ကားတစ္စီးရဲ႕ ႐ုတ္တရက္ စက္ရပ္တာမ်ိဳး မျဖစ္ေစဖို႔အတြက္ အဓိကလုပ္ေဆာင္သင့္တာေတြ ကေတာ့ အေျခခံစစ္ေဆးမႈေတြ ျဖစ္တဲ့ ဆီ၊ ေရ၊ ေလ၊ ၀ိုင္ ေန႔စဥ္ စစ္ေဆးတာ၊ လစဥ္ပုံမွန္စစ္ေဆး သင့္တာေတြနဲ႔ သုံးလတစ္ႀကိမ္၊ ေျခာက္လတစ္ႀကိမ္၊ စစ္ေဆးျပဳ ျပင္ေပးသင့္တာေတြကို ပုံမွန္စစ္ ေဆးျပဳျပင္ေပးသင့္ပါတယ္
1 comment:
ဗဟုသုတ ေလးေတြ ေတြ႔တိုင္း ျမင္တိုင္း ဆရာလုပ္တဲ႔ သေဘာ
Post a Comment