.label-size:hover { border:1px solid #6BB5FF; text-decoration: none;-moz-transition: all 0.5s ease-out; -o-transition: all 0.5s ease-out; -webkit-transition: all 0.5s ease-out; -ms-transition: all 0.5s ease-out; transition: all 0.5s ease-out; -moz-transform: rotate(7deg); -o-transform: rotate(7deg); -webkit-transform: rotate(7deg); -ms-transform: rotate(7deg); transform: rotate(7deg); filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.Matrix( M11=0.9961946980917455, M12=-0.08715574274765817, M21=0.08715574274765817, M22=0.9961946980917455, sizingMethod='auto expand'); zoom: 1; } .label-size a { text-transform: uppercase; float:left; text-decoration: none; }.label-size a:hover { text-decoration: none; }

Saturday, January 30, 2016

ပုဒ္မ ၅၉ (စ)၊ လူထုသမၼတႏွင့္ စိန္ေခၚမႈမ်ား


၂၀၁၆ ေေဖေဖာ္၀ါရီ ၁ ရက္အလြန္ လႊတ္ေတာ္ႏိုင္ငံေရးတြင္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၅၉ (စ) ကို ျပင္ဆင္ႏိုင္မည္ ဆိုလွ်င္ လူထုေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ လူထုသမၼတျဖစ္လာမည့္အျပင္ တိုင္းရင္းသားျပည္သူလူထုႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ အသိုင္းအ၀ိုင္းအေနျဖင့္ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီ အေျပာင္းအလဲအေပၚ ပို၍ပို၍ ေထာက္ခံ ယံုၾကည္လာမည္မွာ ဧကန္မုခ်ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ ပုဒ္မ ၅၉ (စ) ျပင္ဆင္ႏိုင္ေရး ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာေနမည္ဆိုလွ်င္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အား လူထုသမၼတအျဖစ္ ေရွ႕တန္းတင္လ်က္ ဒီမိုကေရစီျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကို ေမာင္းႏွင္ ေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္မည့္ အခြင့္အေရးသည္ ေရစုန္ေမ်ာကိန္းဆိုက္မည္ ျဖစ္သည္။
ပုဒ္မ ၅၉ (စ) ျပင္ဆင္ေရးသည္ လြယ္မေယာင္ႏွင့္ခက္၊ တိမ္မေယာင္ႏွင့္ နက္သည့္သေဘာေဆာင္၏။ တပ္မေတာ္သားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက မေထာက္ခံလွ်င္ ပုဒ္မ ၅၉ (စ) အပါအ၀င္ မည္သည့္ပုဒ္မပင္ျဖစ္ေစ၊ ျပင္ဆင္ႏုိင္ေျခမရွိေပ။ တပ္မေတာ္သားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို ေရြးခ်ယ္ခန္႔အပ္တာ၀န္ေပးသည့္ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္၏  အခန္းက႑ကလည္း ေသာ့ခ်က္က်သည္။ တပ္မေတာ္သားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ ဆႏၵမဲလားရာသည္ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ႏွင့္ ျမင့္ျမင့္မားမားဆက္ စပ္လ်က္ရွိေနသည္ဟု သံုးသပ္ႏိုင္သည္။
 ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒႏွင့္အညီ ႏိုင္ငံေရးဇာတ္ေပါင္းထုပ္သည့္ လႊတ္ေတာ္မ်ား ႏွင့္ အစိုးရမ်ားသည္ ႏိုင္ငံေရးစာ ေျခာက္႐ုပ္မ်ားသက္သက္သာ ျဖစ္ေနသည္မွာ လယ္ျပင္မွာ ဆင္သြားသလို ထင္ရွားၿပီး ျဖစ္သည္။
၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲအလြန္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး မင္းေအာင္လိႈင္ ႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အ ၾကား ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးမႈမ်ား၊ တပ္မေတာ္ႏွင့္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္အၾကား ဆက္သြယ္ညႇိ ႏိႈင္းမႈမ်ားသည္ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီ အေျပာင္းအလဲတြင္ ဗ်ဴဟာ ေျမာက္အေရးပါေသာ ေျခလွမ္းမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ ျပည္သူလူထု ႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာအသိုင္းအ၀ိုင္း၏ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီအေျပာင္းအလဲ အေပၚ စိတ္၀င္စားမႈသည္ တပ္မ ေတာ္ႏွင့္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္အၾကား ႏိုင္ငံေရးဆက္ သြယ္ေပါင္းကူးမႈမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ေနသည့္အေလ်ာက္  ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴး ႀကီး မင္းေအာင္လိႈင္ႏွင့္ ေဒၚ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္တို႔ အၾကား ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးမႈမ်ားသည္ ျပည္ သူႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ၏ စိတ္၀င္စား မႈကို ျမင့္တက္ေစခဲ့သည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး မင္းေအာင္လိႈင္ႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အၾကား ပံုမွန္ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးမႈ မ်ားကို အေၾကာင္းျပဳလ်က္ ယံု ၾကည္မႈႏွင့္ နားလည္မႈ ပိုမိုတည္ ေဆာက္လာႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္ အ ေျပာင္းအလဲသည္ အေၾကာင္းလြဲ စရာနည္းလာမည္ ျဖစ္သည္။ ပုဒ္မ၅၉ (စ) အပါအ၀င္ ျပည္သူလူထု ကို ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးျဖစ္ေစသည့္ ပုဒ္မမ်ား ျပင္ဆင္ေရးတြင္ တပ္မေတာ္သားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားအေနျဖင့္ တိုင္းရင္းသားျပည္ သူလူထုအမ်ားစုႏွင့္ တစ္သား တည္းရပ္တည္လ်က္ ေထာက္ခံ မဲေပးလာႏုိင္မည္ဆိုလွ်င္  လာမည့္အစိုးရႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ေန႔ရက္မ်ားသည္ စိတ္လႈပ္ရွားဖြယ္ကိစၥမ်ား ႏွင့္ ျပည့္ႏွက္ကာ ႏိုင္ငံတကာအ သိုင္းအ၀ိုင္းကို ျမင့္ျမင့္မားမားဆြဲ ေဆာင္လာႏိုင္ေျခရွိသည္။
မည္သို႔ပင္ဆိုေစကာမူ လတ္တေလာျဖစ္ေပၚတိုးတက္မႈမ်ားအရ တပ္မေတာ္အေနျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၅၉ (စ) ျပင္ ဆင္မႈ သို႔မဟုတ္ ပုဒ္မ ၅၉ (စ) ႁခြင္းခ်က္ျဖည့္စြက္မႈကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ ေထာက္ခံအတည္ျပဳရန္ ေသခ်ာေနၿပီဟု ေကာက္ခ်က္ျပဳရန္ ေစာလြန္းဦးမည္ ျဖစ္သည္။
 သို႔ေလာသို႔ေလာ အခင္းအက်င္းမ်ားႏွင့္အတူ ေကာလာဟလမ်ား၊ မွန္းဆခ်က္မ်ားကသာ လႊမ္းမိုးေနဆဲ ျဖစ္သည္။ တပ္မေတာ္က ၅၉ (စ) ျပင္ဆင္ေရးကို ေထာက္ခံ အတည္မျပဳသေရြ႕ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေနျဖင့္ သမၼတျဖစ္ေရး အလွမ္းေ၀းေနဦး မည္ ျဖစ္သည္။ အကယ္စင္စစ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတ ျဖစ္ႏိုင္၊ မျဖစ္ႏုိင္သည္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအက်ပ္အတည္း ႏွင့္ ဆက္စပ္ေနေသာ စိန္ေခၚမႈပင္ျဖစ္သည္။ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပ ေဒပုဒ္မ ၅၉ (စ) ကို ျပင္ဆင္လ်က္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတျဖစ္လာမည္ဟု ႏုိင္ငံေရးအရ ခန္႔မွန္း၊ အကဲျဖတ္ခ်က္မ်ားသည္ အကဲဆက္လြန္းေသာ မ်က္ေမွာက္ႏိုင္ငံေရးအခင္းအက်င္းတြင္ အေကာင္းျမင္လြန္းရာက်ႏိုင္ၿပီး ယထာဘူတကင္းလြတ္ႏိုင္သည္ကို သတိႀကီးႀကီးထားသင့္သည္။ ေလ့လာဆန္းစစ္၊ သံုးသပ္အကဲျဖတ္ခ်က္မွားယြင္းပါက အက်ဳိးဆက္အျဖစ္ အစီအမံႏွင့္ ဗ်ဴဟာမ်ားခင္းက်င္းရာတြင္ တလြဲတေခ်ာ္ျဖစ္တတ္သည္ကို ဆင္ျခင္သင့္သည္။
တပ္မေတာ္သည္ ၅၉ (စ) ျပင္ဆင္ေရးကိစၥကို တပ္မေတာ္ ႏွင့္ တိုင္းရင္းသားျပည္သူလူထု အၾကား ယံုၾကည္မႈ၊ နားလည္မႈ တည္ေဆာက္ေရး၊ အရပ္ဘက္-စစ္ဘက္ဆက္ဆံေရး ပိုမိုအား ေကာင္းေရးတို႔အတြက္ အခြင့္အ လမ္းေကာင္းႀကီးတစ္ခုအျဖစ္ ခ်ဥ္းကပ္႐ႈျမင္လာႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္ ၅၉ (စ) ျပင္ဆင္ေရးသည္ အလုပ္ျဖစ္ လာႏိုင္ဖြယ္ရွိသည္။ တိုင္းရင္း သားျပည္သူလူထုအမ်ားစုက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို သမၼတ ျဖစ္ေစခ်င္ေနသည့္ အခင္းအ က်င္းတြင္ တပ္မေတာ္အေနျဖင့္ ၅၉ (စ) ျပင္ဆင္ေရးကို ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္းေထာက္ခံလာႏိုင္မည္ ဆိုလွ်င္ ျပည္သူကို ပိုမိုထိထိ ေရာက္ေရာက္မ်က္ႏွာမူလာႏိုင္ မည္မွာ ေျမႀကီးလက္ခတ္မလြဲပင္ ျဖစ္သည္။ တပ္မေတာ္သည္ ပုဒ္မ၅၉ (စ)ကိစၥကို အခြင့္အလမ္းဟု မျမင္၊ စိုးရိမ္ေရမွတ္ဟုျမင္ေနပါ က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သမၼတျဖစ္ေရးသည္ ေသာင္မတင္ေရမ က်ျဖစ္ေနမည့္အျပင္ ႏိုင္ငံေရး အက်ပ္အတည္းမ်ားသည္လည္း ပိုေနၿမဲ က်ားေနၿမဲရွိေနဦးမည္ ျဖစ္သည္။
တပ္မေတာ္အေနျဖင့္ ပုဒ္မ ၅၉ (စ)ျပင္ဆင္မႈကို စိုးရိမ္ႀကီး စရာမရွိဟု ေယဘုယ်သံုးသပ္ႏိုင္ သည္။ ပုဒ္မ ၅၉ (စ)ကို ျပင္ဆင္ ၿပီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သမၼတျဖစ္လာမည္ဆိုပါက တိုင္းျပည္ႏွင့္ ျပည္သူလူထုအတြက္ အက်ဳိးမ်ားေစႏိုင္သည္သာမက တပ္မေတာ္အတြက္လည္း အက်ဳိးမ်ားေစမည္သာ ျဖစ္သည္။ ေခတ္မီတပ္မေတာ္တည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ တပ္မေတာ္အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ႏိုင္ငံတကာအသိုင္းအ၀ိုင္း၏ အကူအညီမ်ား၊ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈမ်ားသည္ ဒလေဟာ ၀င္ေရာက္လာႏိုင္ဖြယ္ရွိသည္။ ပုဒ္မ၅၉ (စ) ကို ျပင္ဆင္ၿပီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတျဖစ္လာလင့္ကစား ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ အမ်ဳိးသား ကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုၿခံဳေရးေကာင္စီတြင္ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦး စီးခ်ဳပ္ကခန္႔အပ္သူမ်ားက အသာစီးရေနသည့္အေလ်ာက္ တပ္မေတာ္အေနျဖင့္ စိုးရိမ္ဖြယ္ရာမရွိ ႏိုင္ဟုသံုးသပ္မႈမ်ားလည္းရွိေနသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးမင္းေအာင္လိႈင္သည္ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုၿခံဳေရးေကာင္စီ၀င္ (၁၁)ဦးအနက္ ေျခာက္ဦးကို ဖြဲ႕ စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပ႒ာန္းခ်က္ မ်ားႏွင့္အညီ အမည္စာရင္းတင္ သြင္းႏိုင္ခြင့္ရရွိၿပီး ျဖစ္သည့္အ ေလ်ာက္ အစဥ္အၿမဲအသာစီးရ ေနၿပီး ျဖစ္သည္မွာ ျငင္းမရေသာ အခ်က္ပင္ ျဖစ္သည္။
ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၅၉ (စ) ကို ဆိုင္းငံ့ႏိုင္မည္ဆို လွ်င္လူထုေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည့္္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတအျဖစ္ ေရြးေကာက္ တင္ေျမႇာက္ခံႏိုင္မည္ဟူေသာ သံုး သပ္ခ်က္မ်ားသည္ စိတ္ကူးယဥ္ဆန္လြန္းသည္။ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္အေနျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒပါပုဒ္မတစ္ရပ္ကို ဆိုင္းငံ့ႏိုင္ခြင့္ရွိ၊မရွိ ဦးစြာဆန္းစစ္ရမည္ျဖစ္သည္။ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အမ်ားစု၏ ေထာက္ခံမႈႏွင့္ပုဒ္မ၅၉ (စ)ကို ဆိုင္းငံ့ႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္ ပုဒ္မ ၄၃၆ အပါအ၀င္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါပုဒ္မတိုင္းကို ဆိုင္းငံ့လာႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
သို႔ျဖစ္၍ ပုဒ္မ ၅၉ (စ) ဆိုင္းငံ့ျခင္းထက္ ပုဒ္မ ၅၉ (စ)ကို ျပင္ဆင္ျခင္း၊ပုဒ္မ ၅၉ (စ) ကို ႁခြင္းခ်က္ျဖည့္စြက္ျခင္းတို႔သည္သာ အလုပ္ျဖစ္ႏိုင္ေျခမ်ားသည္ဟု ေယဘုယ် သံုးသပ္ ႏိုင္သည္။
   အခ်ဳပ္ဆိုရေသာ္ တပ္မ ေတာ္အေနျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒအက်ပ္အတည္းႏွင့္ ဆက္ စပ္ေနသည့္ ပုဒ္မ ၅၉ (စ) အက်ပ္ အတည္းကိစၥကို ျပည္သူလူထု ကို မ်က္ႏွာမူလ်က္ ျပင္ဆင္ႏိုင္ ေရး ေထာက္ခံသေဘာတူလာ မည္ဆိုလွ်င္ ၁၉၆၂ အာဏာသိမ္း မႈေနာက္ပိုင္း ႏွစ္ေပါင္း ငါးဆယ္ ေက်ာ္ ကာလအေတာအတြင္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ ပထမဆံုး လူထုသမၼတအျဖစ္ သမိုင္းမွတ္တိုင္သစ္စိုက္ထူလာ ႏိုင္ျခင္းႏွင့္အတူ  ျမန္မာ့ဒီမိုကေရ စီျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလမ္းေၾကာင္းကို ပိုမိုအားေကာင္းေမာင္းသန္ လာေစမည့္အျပင္ အရပ္ဘက္- စစ္ဘက္ဆက္ဆံေရး၊ ေခတ္မီ တပ္မေတာ္တည္ေဆာက္ေရး၊ အမ်ဳိးသားျပန္လည္ရင္ၾကားေစ့ ေရး၊ တိုင္းရင္းသားေသြးစည္းညီ ၫြတ္ေရးစသည့္ စိန္ေခၚမႈႀကီး မ်ားကို သူလည္းႏိုင္၊ ကိုယ္လည္း ႏိုင္ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္ေရး အေကာင္း ဆံုးအေထာက္အပံ့ျဖစ္လာေစႏိုင္ ပါေၾကာင္း မီးေမာင္းထိုး တိုက္ တြန္းေဆာ္ၾသလိုက္ရပါသည္။ 

No comments: